آل یس

برای تمام آنهائی که چشمانی منتظر و دلی پر امید دارند و هر شب جمعه تا صبح ذکرشان اللهم عجل لولیک الفرج است.

ظهور شمشیری با دو لبه
ساعت ٢:٠۱ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٧/٦/٢  

راوى گوید از امام (علیه السلام) در باره آیه شریفه «فلا أقسم بالخنّس الجوار الکنّس تکویر: 15 و 16» سئوال کردم. فرمود: «هذا مولود فى آخر الزمان. هو المهدى من هذه العترة. تکون له حیرة و غیبة، یضلّ فیها اقوام و یهتدى فیها أقوام. فیاطوبى لک إن أدرکته و یا طوبى لمن أدرکه.»

«مراد این آیه، مولودى در آخر الزمان است که همان مهدى از این خاندان است. او را حیرت و غیبتى هست که در آن گروههایى گمراه شوند و گروههایى دیگر هدایت پذیرند. خوشا به حال تو اگر او را درک کنى و خوشا به حال هرکسى که او را درک کند.»

در روایات متواتر آمده است که قائم آل محمد (عج) از فرزندان حضرت زهرا و هم نام و کنیه نبی مکرم اسلام (ص) است.هم اوست که در آخر الزمان ظهور کرده احاکم الهی و سنت نبوی را زنده خواهد کرد.سنت رسول الله چیزی جز رحمت نیست چرا که قران آن حضرت را رحمة للعالمین معرفی می کند.این امر در سیره آن حضرت کاملاً مشهود است (به عنوان مثال زمانی که در فتح مکه اصحاب آن حضرت فریاد می زنند الیوم یوم الملحمه (امروز روز انتقام گیری است) ایشان در پاسخ می فرمایند  (الیوم یوم المرحمه امروز روز رحمت و عطوفت است) علاوه بر این همانطور که در سورۀ حدید آمده است:"لَقَد اَرسَلنا رُسُلَنا بلبینات و انزلنا معهم الکتاب و المیزان لیقوم الناس بالقسط و انزلنا الحدید فیه بأس شدید و منافع للناس و لیعلم الله من ینصره و رسله بالغیب ان الله قوی عزیز" "همانا ما پیغمبران خود را با ادله و معجزات فرستادیم و برایشان کتاب و میزان نازل کردیم تا مردم براستی و عدالت گرایند و آهن را که هم سختی و کارزار و هم منفافع بسیار برای مردم است نیز برای حفظ عدالت آفریدیم تا معلوم شود که خدا و رسلش را با ایمان قلبی که یاری خواهد کرد که خدا بسیار قوی ومقتدر است."یعنی رسول الله در امر هدایتش مانند شمشیری است که دو لبه دارد، لبه اول آن لبه رحمت و منطق است و لبه دوم لبه کارزار و سختی.و لذا اگر حضرت مهدی (عج) برای زنده کردن سیره نبوی ظهور می کند باید ظهورش مانند امر بعثت دو لبه داشته باشد


لبه اول رحمت و دیگری شدت. یعنی این گونه نیست که از کعبه خروج کند هر که در سر راهش آمد را برای جبران گذشته آن شخص بکشد(چنین اعتقادی که متأسفانه در اعتقادات بعضی از شیعیان رخنه کرده است از آن حضرت نه چهره ای عدالت طلب بلکه چهره ای ظالم و ضد بشریت می آفریند که شباهتش به دجال بیشتر است).

حضرت از آنجائی که رحمة للعالمین است از در علم و گفتمان وارد شده بدین طریق عده کثیری از اهل عالم را هدایت خواهد کرد. چنین امری یک برنامه کاری برای امر هدایت در اسلام است قرآن کریم می فرماید:"قل یا اهل الکتاب تعالو الی کلمة سواءٌ بیننا و بینکم الّآ نعبد الا الله و لا تشرک به شیئا" ما این امر را به وضوح در سیره عملی امامان شیعه می بینیم . حضرت علی (ع) قبل از آغاز هر نبردی دشمن را به گفت و گو فرا می خواند تا هیچ عذری برای دشمنش باقی نماند؛ حتی امام حسین که آخرالامر در نبردی نا برابر به شهادت رسید نیز از این امر کلی مستثنا نبوده است چرا که در مدت امامت خود که 10 سال به طول انجامید به کار بحث ، گفت و گو و روشن سازی فضای  جامعه پرداخته و این امر را تا هنگام مرگ نیز ادامه داد اما آنجا که باطل قد علم کرده است و چاره ای جز جنگ نیست و آنجا که بین مرگ با عزت و زندگی با ذلت یکی باید برگزیده شود با صدای رثا فریاد می زند"هیهات من الذله".

لبه دیگر امر ظهور لبه نبردی خونین بین حق و باطل است زیرا علف هرز را باید از بیخ و بن درآورد. قرآن این امر را در مورد رسول الله این گونه بیان می دارد"محمد رسول الله و الذّین معه اشدّاء علی الکفّار و رحماء بینهم".

بیایئد خود را برای هر دو لبه آماده سازیم .

 


کلمات کلیدی: